Home > Uncategorized > Hoe het ooit begon…

Hoe het ooit begon…

Een vrije hond is een blije hond.

Foto: Wil Driesen.

De vereniging Hondenvrienden Groningen is opgericht op 4 juli  2011.

Het idee voor de vereniging ontstond na afloop van de geslaagde demonstratie begin 2011 tegen de inperking van de losloopruimte in het Stadspark. De organisatoren beseften dat hondenbaasjes een sterkere stem krijgen als zij zich verenigen. De vereniging telt vijf bestuursleden, waaronder een bioloog, hondentrainer en gediplomeerd hondenuitlater.

Het doel van de vereniging is om namens de hondenbezitters van Groningen met de gemeente te overleggen over aanpassingen van het hondenbeleid dat op 1 mei 2011 is ingevoerd. Uitgangspunten van de Hondenvrienden zijn daarbij:

  • meer losloopruimte en wandelgelegenheden voor baas en hond;
  • overal opruimplicht, die door de gemeente wordt gefaciliteerd door meer afvalbakken;
  • onaangelijnde honden alleen bekeuren bij daadwerkelijke overlast;
  • positieve benadering van de hond en baasje door de gemeente.

De vereniging Hondenvrienden Groningen is een zogenaamde “vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid”. Het bestuur wordt gevormd door voorzitter L. Pijttersen, secretaris W. Driessen, penningmeester S. van Heerikhuizen, pr B. Stok en A.Voss.

Het lidmaatschap van de vereniging is gratis. Er komt een mogelijkheid voor donaties en giften. Leden kunnen zich via de website opgeven en zijn tot wederopzegging lid. Het ledenbestand dient alleen voor de eigen administratie en wordt niet ter beschikking gesteld aan derden.

Zie een filmpje van het protes op youtube:

Categorieën:Uncategorized Tags: ,
  1. k.v.kammen
    20 juli 2011 om 14:10

    ik ben koen van kammen. ik wil mij graag aan sluiten bij de honde vereniging. ik vind het lastig om iedere keer achterom te kijken als er iemand aan komt die mij een bekeuring kan geven omdat ik mijn hond los heb lopen.. mijn hond is 6 jaar en loopt al 6 jaar los over dit beleid is niet goed nagedacht. mijn hond en ik hebben nog nooit overlast bezorgd . Alleen maar mooie verhalen en leuke praatjes. ik hoop dat het weer goed komt. met de gemeente
    vrg k.v.kammen

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

