Home > Uncategorized > Meld je aan als lid!

Meld je aan als lid!

Word lid door je naam en adres (of naam en postcode) te mailen naar:

hondenvriendengroningen@gmail.com.

Lidmaatschap is gratis.

De gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de eigen administratie van de vereniging en niet doorgestuurd aan derden.

Categorieën:Uncategorized Tags: , ,
  1. jantina
    4 december 2012 om 15:56

    Vandaag een klein berichtje in de gezinsbode de hondenbelasting gaat volgend jaar wel omhoog!!!!!!!!!!!!!! Gelieve hier bezwaar tegen in te dienen want met de huidige regels is het ten opzichte van de kattenbezitters discriminiatie Ten slotte worden die bazen niet beboet als hun katten het in onze tuinen doen De gemeente groningen is van de pot gerukt met al hun regels en strenge boetes en dan ook nog eens de hondenbelasting verhogen weg daar mee !!!!!!!!!!

  2. jantina
    29 juni 2012 om 18:55

    Geachte gemeente Groningen,

    Hierbij dienen wij bezwaar tegen de ingevoerde veranderingen per 1 juli.

    Jullie hebben heel snel de bordjes op de paaltjes kunnen veranderen, maar aan het verzoek van de hondenbezitters voor meer vuilnisbakken en veilige losloopgebieden hebben jullie nog steeds niets gedaan.

    Daarbij komt nog bij dat de hondenbelasting ingevoerd is vanwege de hondenpoep en dat daarmee de reden om hondenbelasting te innen hierbij komt te vervallen. Wij verzoeken jullie dan ook per 1 juli a.s. de hondenbelasting af te schaffen .

    Verder verzoeken wij om toch tegemoet te komen aan onze verzoeken voor veilige losloopgebieden en vuilnisbakken .
    Wij hebben nu het idee dat de honden behoorlijk gediscrimineerd worden en dat we al verder in het verdomhoekje worden gedrukt.

    Wij zijn nu echt de nieuwe geldkraan van de gemeente aan het worden en zijn eigenlijk niet van plan om jullie tekorten via het hondenbeleid op te lossen. Als jullie nu eens zelf de geldzaken eens op orde maken en niet aan dure prestige objecten opmaken hoeven wij niet te boeten. Het hele hondenbeleid in Groningen is dusdanig slecht en asociaal dat het gewoon schandalig is .

    Verzoeken om een reactie en graag willen wij nu eens serieus genomen te worden en niet kamertjes overleg met een groepje maar met alle belanghebbenden

  3. Tikkel
    30 augustus 2011 om 10:36

    Door de achtelijke bureau beslissingen mag ik mijn hond nu los laten lopen waar veel watervogels zitten en/of broeden, waar veel kinderen en volwassenen vissen.
    Vissen lijkt me een heerlijke hobby als mijn hond daar even legaal een drolletje zit te draaien.
    De mensen van de gemeente weten totaal niet waar ze mee bezig zijn behalve de gemeente kas spekken, want daar is dit allemaal om te doen.
    Er komen geen speciale hondenpoepafvalbakken omdat deze regel alleen maar euro’s mag opleveren en niets kosten.
    Ik stel trouwens voor om alle poepzakjes in te leveren bij het gemeentehuis omdat het volgens de afvalwijzer van 2011 in Groningen verboden is om hondepoep in de grijze of groene container te deponeren.
    Misschien dat een jurist kan uitzoeken of het gemeentelijke hondenbeleid opgeschort moet worden, in elk geval tot de hondenpoepafvalbakken (nieuw scrabblewoord?) zijn geplaatst.

  4. I. van Dijken
    22 juli 2011 om 14:54

    Ik ben het eens met het opruimen van hondepoep, ik vind het zelf ook smerig als ik per ongeluk in een hondedrol stap. Maar laat de gemeente dan ook zorgen voor afvalbakken waarin je de gevulde zakjes kunt deponeren.
    Laat de hond eerst zijn behoefte doen voordat je hem/haar los laat in het uitrengebeid dan heb je ook niet het probleem dat je tijden op zoek moet naar jouw hond zijn uitwerpselen.

    Ik begrijp niet dat er nog geen verordening bestaat voor katten. Zij mogen overál hun behoefte doen (in de zandbak, in mijn tuin etc.) en hun baas betaalt niet eens kattenbelasting. Zal de gemeente daar ook eindelijk een verordening voor regelen? Dat moet wel een goudmijntje zijn, want het wemelt van de katten!

    Daarnaast woon ik in een wijk met veel eenden, ganzen en zwanen die de wandepaden zo enorm onder poepen dat je er niet eens meer kunt lopen zonder rubberen laarzen. Gaat de gemeente daar ook iets aan doen denken jullie?

  5. Gre Ritsema
    20 juli 2011 om 19:00

    hierbij meld ik mij aan omdat ik tegen het hondenbeleid ben wat hier in groningen op het ogenblik speelt.

  6. Ester en Sunday
    11 juli 2011 om 17:53

    Ongeveer een week was er een prima veldje in de buurt waar mijn lieve hondje mocht poepen, een klein veldje waar ik het even níét hoef op te ruimen. Vervolgens weer een verbodsbord. Het WEMELT hier in de wijk van de kinder-speelveldjes (serieus) – kan er niet één voor de hondjes zijn?!

  7. Anke
    8 juli 2011 om 11:11

    Goed initiatief en goed punt, ik ben lid geworden.
    Misschien heeft de gemeente trouwens wel gedacht ons een plezier te doen door op de ‘hondengebieden’ geen opruimplicht te laten gelden, maar het is alleen maar smerig. Overal opruimplicht, en de hond los waar het zonder overlast kan, dat lijkt mij de beste regel.
    En dan is het wel zo eerlijk als die opruimplicht-met-forse-boete ook gaat gelden voor alle picknickers en andere recreanten in ons mooie Noorderplantsoen 🙂
    Kan de gemeente nog rijk van worden.

    • Henk Straatman
      15 juli 2011 om 22:48

      Anke, als je overal een opruimplicht wilt, kun je me dan ook uitleggen hoe ik dat hoopje van
      mijn Hond terugvind, als hij op bijv 100 meter afstand een hoopje heeft gedaan, terwijl je het
      misschien niet eens hebt gezien, omdat je met iemand stond te praten ?
      Dan ben je wel enkele weken bezig hoor, om een veld van c.a. 150 x 150 meter af te zoeken.
      Ik weet zeker, dat je dat hoopje nooit zult vinden.

      Groeten,

      Henk

  8. avoorma
    8 juli 2011 om 07:34

    Ook in het park bij ons in de oosterpark voormalig FC-groningen stadion is te weinig plek voor onze viervoeters.
    Ze hebben er weer een speeltuin bij gemaakt dus al met al zijn er nu in het park 2 voetbalvelden 3 speelplaatsen met speeltoestellen en wij als hondebezitter moeten maar inleveren schande.
    Ook presteren ze het nog om te gaan zonnen op het enige uitrenveld in het park,als je ze er op aanspreekt zeggen ze ja hoor dat weten we wel,ga dan op het weinige dat we hebben niet zonnen.
    Ben het dan ook niet eens met het huidige hondenbeleid.
    Ook zouden we graag zien dat de hondenpoep wat nu geconcentreerd ligt op 1 veld wekelijks door de gemeente wordt opgeruimd het is zoveel dat de honden er niet fatsoenlijk kunnen rennen,de gemeente die zegt dat de vogels het wel opruimen is grote lariekoek,het enige wat de vogels doen is de hondenpoepzakjes uit de ook al bijna niet aanwezige prullenbakken pakken wat ook voor de nodige stank geeft bij de bankjes waar de prullenbakken staan.
    Hondenpoep opruimen is vanzelfsprekend,mensen erop aanspreken ook.
    Maar het huidige beleid is nogmaals een schande.

  9. Jan Kuiper
    8 juli 2011 om 05:41

    Hoi

    Goede zaak, want als eenling beging je weinig tegen het beleid van de gemeente.
    Ik verwacht ook direct geen wonderen, maar als je al ziet wat de boetes zijn dan denk ik dat we met ons allen weer een melkkoe zijn voor de gemeente, trouwens in mijn ogen een halsstarrige gemeente.

    Groet

    Carphunter

  10. h.Cadogan Nieswaag
    7 juli 2011 om 22:19

    laat de gemeente iets nuttigs met het geld van de hondebelasting doen b.v. net als in leeuwarden of amsterdam ,daar hebben ze opruimwagentjes die werken door middel van stikstof en ruimen de drollen op.Op deze manier slaan ze twee vliegen in een klap.
    De stad blijft schoon en er word werkgelegenheid gecreeerd. En de hondenbezitters hoeven zich niet meer af te vragen waar ze eigenlijk voor betalen.
    Want het is toch normaal als je ergens voor betaald dat daar ook wat tegenover staat.??
    Dus gemeente doe er wat mee,de honden blij en de baasjes blij.
    Een hondebezitter uit de stad.

  11. Amber
    7 juli 2011 om 17:48

    Super goed idee!
    Die betutteling moet echt een keer ophouden…mijn hond kan helemaal niet lekker meer ravotten.
    Nu zie je zelfs mensen lopen, waar de hond los mag, met de hond aan de lijn…kunnen die mensen dan omlopen als ze hun hond niet vertrouwen?
    Het is nu allemaal zo krampachtig.

    Groeten Amber & Kay

  12. wim
    7 juli 2011 om 17:41

    goed dat er massaal tegen dit beleid word geprotesteerd mijn hond loopt altijd los,ook nu nog.

  13. Elly Bijlsma
    7 juli 2011 om 17:04

    Heb me net aangemeld. Als alle hondenbezitters en sympasitanten zich aansluiten zal het er voor onze viervoeters beter uit gaan zien! Opruimplicht: prima! Aanlijnen? Alleen daar waar nodig!

  14. 7 juli 2011 om 16:00

    ben het helemaal eens met de stelling eigen rotzooi opruimen dus ook je eigen hondenpoep
    En je hond alleen daar uitlaten waar het mag en niet op kinderspeelplaatsen lijkt mij logisch.

    Henk

  15. Ann
    7 juli 2011 om 11:47

    ik gaat mij wel aanmelden. maar wilt graag ff dit kwijt, want ik vind het belachelijk dat in sommige gedeelte van Groningen GEEN hondenbelasting wordt betaald. mijn vraag is waarom niet voor heel de gemeente Groningen?
    Vrg, Ann en Chico

  16. jan apol
    7 juli 2011 om 09:41

    Ook ik ben nu lid.
    En idd er wordt te weinig voor onze viervoeters/kamaraden gedaan.
    Opruimen oke,maar plaats dan ook wat meer voorzieningen om het ook weer meteen weg te gooien.
    Ook het aanlijnplicht op plekken waar ze zonder overlast/gevaar los kunnen ravotten is in mijn ogen te weinig hier in vinkhuizen.
    Vrg , Jan en Spike

  17. j. van wijngaarden
    7 juli 2011 om 07:14

    ik ga mij aanmelden als lid, en wil het volgende kwijt.
    Als er toch opruimplicht is in het centrum, dan vind ik de bordjes Verboden voor honden in bijv. Heerestraat, Zwanestraat etc. overbodig. ik winkel vaak en het is erg lastig om straten te moeten mijden vanwege de hond.

  18. 6 juli 2011 om 12:53

    Ik ben ook lid geworden. Een goed initiatief, want persoonlijk klagen, b.v. over het niet maaien van de uitrenveldjes, helpt weinig. Als vereniging is er misschien meer te bereiken.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

