Home > Uncategorized > Word lid en ontvang de nieuwsbrief van Hondenvrienden Groningen

Word lid en ontvang de nieuwsbrief van Hondenvrienden Groningen

Honden hebben ruimte nodig om aan hun dagelijkse bewegingbehoefte te kunnen voldoen. Ookal ziet het er spectaculair uit, wil je voorkomen dat jou hond alleen zijn/haar energie kwijt kan zoals in het filmpje hierboven? Meld je dan aan als lid van Hondenvrienden Groningen. Leden ontvangen de laatste ontwikkelingen van de vereniging in een nieuwsbrief. Stuur een mail met je adresgegevens naar hondenvriendengroningen@gmail.com om kostenloos lid te worden.

Categorieën:Uncategorized
  1. L C Stel
    7 februari 2013 om 20:02

    Meld me aan als lid

  2. Anneke
    1 oktober 2012 om 12:34

    Onderstaand mailtje is door mijn hond geleidehond Tina verzonden naar de Gemeente Groningen om te melden dat het in onze stad bijna onmogelijk is om honden nog veilig uit te laten. Overal in de parken groeit het onkruid metershoog. Er groeien in de losloopgebieden voor honden zelfs giftige planten die schadelijk zijn voor honden en kinderen. Het is zelfs zo erg dat het er naar uit gaat zien dat het CVZ en de Geleidehondenschool van Herman Jansen nieuwe aanvragen voor geleidehonden in de stad Groningen gaan afwijzen, omdat het te gevaarlijk wordt om een geleidehond los te laten lopen. Ik heb al 21 jaar een geleidehond en ik moet er niet aan denken dat ik binnen twee jaar te horen krijg dat er geen nieuwe hond komt door de schuld van de Gemeente Groningen.
    Zonder hond kan ik nergens zelfstandig naartoe, de stad is één grote chaos door alle bouw werkzaamheden en overal liggen en slingeren fietsen rond waar ik zonder hond over ga vallen. HET IS EEN RAMP ALS ER GEEN HULP- EN GELEIDEHONDEN MEER VERSTREKT WORDEN IN DE STAD GRONINGEN, ALLEEN OMDAT DE GEMEENTE GRONINGEN OP DE VERKEERDE ZAKEN BEZUINIGD.
    Ik stuur u deze mail om u op deze problemen te attenderen en om bij de Gemeente Groningen te protesteren tegen de bezuinigingen op het groen onderhoud. Als er meer ruimte komt om onze hulp- en geleidehonden uit te laten en als het groen in de parken weer normaal onderhouden wordt kunnen onze honden veilig spelen in de parken van Groningen.
    Als ik in een oerwoud had willen wonen, dan was ik wel naar het Amazonegebied geëmigreerd, daar is het ook nog lekker warm.

    Onderstaand mailtje is door Tina geschreven met een aanvulling van haar geleidehondenschool uit Almere. Ik verzoek u vriendelijk om mijn protestmail te ondersteunen door de Gemeente Groningen te overstelpen met uw mails. Alvast hartelijk dank voor uw steun.

    Mijn naam is Tina, ik ben de blindengeleidehond van Anneke Postma. Ik woon al zes jaar in Groningen, vlakbij het Van Ostadepark. Mijn bazin is zeer slechtziend. Daarom werk ik voor haar. Maar het laatste jaar word ik steeds verdrietiger. Mijn speeltjes raken bijna allemaal zoek in het park. Het gras groeit heel erg hoog en in de bosjes staan struiken met enorme stekels. Mijn ballen en frisbees verdwijnen bijna allemaal in de beplanting van het park. Er staat zelfs Bereklauw in het losloopgebied voor honden in het Van Ostadepark. De Bereklauw staat direct tussen het terrein van de BSO, waar hele kleine kinderen spelen, en de vijver. Bereklauw is heel erg giftig, zowel voor honden als voor kinderen. Ik begrijp niet dat planten met grote stekels en giftige planten niet worden verwijderd. Het is voor kinderen en voor honden ronduit gevaarlijk in het park. Ik moet van mijn bazin nu veel meer aan de riem lopen omdat zij zich zorgen maakt over mijn gezondheid. Ik ben een hond met een heel verantwoordelijke baan. Mijn bazin vertrouwt letterlijk haar leven aan mij toe. Het is erg belangrijk dat ik mij naast mijn werk goed kan ontspannen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat ik van mijn bazin in grote delen van het park niet meer los mag rondlopen. Net als bij mensen kan ook bij een hond de boog niet altijd gespannen staan. Als ik fouten in mijn werk ga maken door werkstress, kan dat voor mij en mijn bazin grote gevolgen hebben. Het kan zelfs zo erg worden dat ik door de stress niet langer meer kan werken voor mijn bazin. Voor mij en voor de kinderen in de buurt is het dus van groot belang dat de grote stekelplanten en de bereklauw uit het park verwijderd wordt zodat wij weer veilig kunnen spelen.
    Ik hoop dat het onkruid snel zal worden opgeruimd, zodat de kinderen en ik weer veilig in het park kunnen spelen.

    De geleidehondenschool komt jaarlijks op nazorg en dan ga ik samen met mijn bazin laten zien hoe wij samen werken.
    De geleidehondenschool van Herman Jansen geeft aan dat, zoals het park er nu bij ligt het niet goed voor mij is om daar los te lopen. Omdat de gemeente Groningen dit gebied aangeeft als losloopgebied mag ik alleen hier loslopen.

    De geleidehondenschool samen met de zorgverzekeraar stelt hoge eisen aan oa het los laten lopen van een geleidehond, en ik kan samen met mijn bazin niet meer aan die eis voldoen.
    Sterker nog als mijn bazin straks een andere geleidehond moet aanvragen omdat ik te oud wordt, zou het zo kunnen zijn dat die aanvraag niet gehonoreerd kan worden omdat de hond niet los kan.

    Gemeente Groningen, dit kan toch nooit de bedoeling zijn onder de noemer Bezuinigen, dat de visueel gehandicapten geen geleidehond meer krijgen omdat Groningen het lossloopgebied niet onderhoudt???

    Wilt u extra info belt u gerust met de school die mij opgeleid heeft
    Geleidehondenschool Herman Jansen 036 5384560/06 15619160
    Natuurlijk werk ik graag samen met mijn baasje mee met eventuele uitzendingen.

    Mvg.

    Tina en Anneke Postma

  3. Ans de Koning
    27 december 2011 om 12:02

    Graag word ik lid

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

