Home > Uncategorized > Succes geboekt!

Succes geboekt!

Het lijkt erop dat de gemeente de vereniging serieus begint te nemen. Op ons verzoek is de evaluatie van het hondenbeleid uitgesteld tot 1 mei 2012. We zijn daar erg blij mee!

 

Categorieën:Uncategorized
  1. Fenna
    7 december 2011 om 20:24

    Ik weet van interne bronnen dat het door hun gecreërde gedrocht financieel niet uit kan.
    Misschien gloort er op dit punt een sprankje hoop voor ons hondenbezitters.

  2. L.Pijttersen
    14 november 2011 om 18:15

    Beste J. Bulthuis,
    Ik ben het helemaal met je eens. Het is raar dat er nu bekeuringen worden uitgedeeld terwijl het beleid nog niet echt definitief is.
    Mijn advies is dat je dit voorval meldt bij Stadstoezicht en aangeeft dat je niet begrijpt waarom de bekeurende ambtenaar vanuit de gedachte “regel is regel” een bekeuring geeft, terwijl het beleid nog niet definitief is en het zichtbaar om oude honden gaat die geen overlast bezorgen. Het gedrag van de milieuambtenaren wordt mede bepaald door de instructies die ze van hogerhand krijgen. Dus zorg ervoor dat “hogerhand” de klachten ontvangt. Elders op deze site (onder het kopje Uitgelicht) staan de contactgegevens van Stadstoezicht.
    Je kunt bovendien in beroep gaan tegen de bekeuring. Hoe dat moet staat op de papieren die je bij bekeuring ontvangt.

    Succes!

  3. Johanz
    27 oktober 2011 om 08:15

    waarom ben je hier blij mee? dit hondenbeleid moet toch zo snel mogelijk op de schop? ik snap het niet… 😦

    • 27 oktober 2011 om 10:23

      Beste Johanz,
      Natuurlijk willen we dat het hondenbeleid op de schop gaat. Maar we zitten nu in een ingewikkelde fase: de gemeenteraad heeft groen licht gegeven voor dit beleid. Dat betekent dat er aan de uitgangspunten niet meer kan worden getornd. Aan de uitvoering nog wel. Dat laatste houdt op nadat de evaluatie is geweest. Dan is het beleid definitief en wil je er dan nog wat aan veranderen, dan moet je de hele politieke procedure opnieuw herhalen. Dat gaat jaren duren. Als de evaluatie zoals voorgesteld op 1 januari afgerond zou zijn, zou er nauwelijks nog tijd zijn om aanpassingen in de uitvoering aan te brengen. Wij hebben gemerkt dat de gemeente overleg met ons op prijs stelt en ook bereid is om over onze voorstellen tot aanpassingen na te denken, maar dan moet daar wel voldoende tijd voor zijn. Door het uitstel van de evaluatie hebben we nu 5 maanden extra gekregen. Dat noemen wij dus goed nieuws.

      Met vriendelijke groeten,
      Het bestuur van Hondenvrienden Groningen

      • 27 oktober 2011 om 13:37

        Dinsdag ben ik bekeurd door een milieu-opsporingsambtenaar van de milieudienst. Ik heb hem om een kaartje gevraagd, dus als het nodig is heb ik zijn naam. Ik had mijn honden los. Het zijn 2 goldenen retrievers van bijna 15 jaar, die sjokten achter mij aan. Mijn argument dat deze honden geen overlast bezorgen werd afgedaan met regel is regel. Op dat moment gaan er rillingen over mijn rug. In het antwoord hier boven staat dat het beleid definitief wordt na de evaluatie. Dan vind ik het vreemd, dat er tijdens deze evaluatieperiode al bekeurd wordt. Je zou mijns inziens beter de overtreder kunnen waarschuwen en vragen waarom hij zich niet aan het beleid houdt. Op deze manier krijg je “in het veld” informatie over het draagvlak van het beleid onder de bevolking.

  4. ver Beek
    22 oktober 2011 om 09:30

    Mijn vraag is; WAT wordt er geëvalueerd? Hoeveel boetes er uitgeschreven zijn, hoe de hoe de uitlaat- en uitrengebieden bevallen, of de overlast is verminderd, of de honden onder appel staan? En wie vragen ze dit? Ik ben zeer benieuwd.

  5. peter
    20 oktober 2011 om 16:43

    yesssss mooi zo

  6. Fietje Lijnema
    18 oktober 2011 om 14:09

    GOED ZO!!!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

