Vereniging Hondvriendelijk Groningen

Hallo hondenvrienden,

Sinds 1 oktober 2011  heeft de Vereniging Hondenvrienden Groningen een nieuwe naam:     Vereniging Hondvriendelijk Groningen

en een nieuw logo:

Sinds vandaag  hebben we een echte website: www.hondvriendelijkgroningen.nl

en een nieuwe weblog: http://hondvriendelijkgroningen.wordpress.com

De oude weblog wordt vanaf nu niet meer gebruikt. Hij blijft nog wel bestaan, zodat de reacties zichtbaar blijven.

Wij danken de  beheerder en de bouwer van de oude weblog voor het vele werk dat zij er in gestoken heeft!!

 

met vriendelijke groeten,
bestuur van de Vereniging Hondvriendelijk Groningen

  1. Henk Straatman
    22 oktober 2011 om 21:32

    Vanmiddag, zaterdag 22 oktober 2011 was ik in park selwerd, alwaar het de hele tijd
    ´pletsch pletsch´ klonk van de Hondevoeten in het gras.
    Mensen konden al helemaal niet meer door het gras komen.
    Nu zou ik graag eens willen weten, hoe men nu verwacht, dat je daar bij een hoopje
    kunt komen om dat op te ruimen.
    Misschien kan een tractor er nog doorkomen, maar dan heb je er wel een stel greppels
    bijgekregen. Ik denk dat de gemeen te daarop niet zit te wachten.
    Dus: HOE NU ??
    En tevens: HOE met een rollator bij het hoopje te komen ??

    Henk

    PS: Kom anders morgenmiddag zelf even kijken, zal het moeras er wel nog zo bij
    liggen.

  2. Jolanda
    17 oktober 2011 om 15:55

    hallo ik wil me aanmelden , maar mailadres wordt als fout aangegeven?

  3. Erwin
    10 oktober 2011 om 19:32

    Ik vind het op zich een goed initiatief en denk dat het ook wel iets kan brengen.
    Toch wil ik graag een aantal opmerkingen maken.
    Ik zie bij veel honden bezitters in de buurt de affiche van deze vereniging voor de ramen hangen, waarschijnlijk dezelfde mensen die hier positief reageren op dit initiatief. Toch verbaasd het mij dan dat een aantal van deze mensen nog steeds hun honden overal los laten lopen. Niet alleen in het park, op plekken waar dit niet mag maar ook gewoon in de woonwijk en op straat.

    Is het eigenlijk niet veel beter om als honden bezitter je eerst aan de geldende regels te houden en je goede wil te tonen? Want ik vraag me af of de mensen die hun honden nu te pas en te onpas los laten lopen in de wijk waar kinderen spelen, mensen bloempotten buiten bij hun deur hebben staan, perkjes met bloemen hebben, hun honden overal tegen aan laten piesen, zich überhaupt aan wat voor regels dan ook gaan houden. Staan deze mensen wel eens stil bij de wetenschap dat er ook mensen zijn die doodsangsten uitstaan voor honden, laat staan loslopende honden? Laten deze honden bezitters die nu nog steeds hun honden pal voor een ingang van een winkel laten liggen, aangelijnd of niet, ze hier nog steeds liggen met nieuwe aangepaste regels?
    Zie je straks geen loslopende honden meer op kinderspeelplaatsen?
    Zie je straks geen loslopende honden meer grommend of niet afrennen op honden die wel aan de riem zitten?

    Ik vraag me dus sterk af of de mensen die nu nog steeds dit toestaan, dit normaal vinden, zich straks met nieuwe regelgeving wel aanpassen.

    Ja, ik ben ook een honden bezitter en ik verwacht van mijn omgeving niet dat ze zich aan mijn hond aanpassen maar vind het normaal dat ik als ik met mijn hond buiten loop ik degene ben die rekening houd met mijn omgeving. Ik vind het niet lastig om mijn hond in een woonwijk of op straat aan de lijn te houden. Ik zie in loslopende honden op straat namelijk geen enkel voordeel, bovendien kies ik voor veiligheid en zekerheid, zowel voor mijn omgeving als voor mijn hond.
    Je kunt je hond nog zo goed onder appèl hebben staan, op straat loop je altijd een risico, zeker met al die loslopende honden *sick*

    • amber
      18 oktober 2011 om 10:11

      Ik heb nergens een regel gezien dat honden niet voor een winkel vast gebonden mogen worden..ook was ik van mening dat kinderen altijd leren on een reemde hond met rust te laten. Mij is dit wel geleerd en hoewel ik zeker weet dat de mijne niets doet vind ik het wel heel raar dat ik altijd kids bij mijn hond zie liggen als ikde winkel uitloop..heerlijk gevoel dat dat kan maar das niet altijd zo.

    • N.G. Hamelink
      18 oktober 2011 om 10:14

      Beste Erwin en andere hondenliefhebbers,

      Ik ben het volledig met je bericht eens. Ik zie hetzelfde om me heen gebeuren!
      Ik snap niet waarom je het risico zou willen lopen dat er iets gebeurt, als je hond losloopt in de wijk. Hoe goed een hond ook onder appel staat, er kan altijd iets gebeuren waardoor hij/zij op dat moment niet luistert (of net te laat).
      Ik snap echt niet wat de meerwaarde is van het laten loslopen van een hond in een woonwijk. Daar hebben ze gewoon niets te zoeken als ze los zijn.

      Buiten de bebouwde kom/woonwijk vind ik het anders. Ik loop zelf regelmatig op het strookje langs het kanaal waar honden los mogen, maar ook daar grijp ik in als ik een jogger/fietser zie aan komen. Mijn hond interesseert zich daar niet voor, echt, totaal niet. Maar dat vlindertje dat net aan de overkant van de weg fladdert wel! En voor je het weet…

      Ik krijg overigens eigenlijk altijd positieve reakties als ik op zo’n moment een hond bij me houd, joggers die nog te weinig adem hebben om wat te kunnen zeggen, maar in het voorbij gaan wel even een duim omhoog steken. Nou, graag gedaan! Kleine moeite toch?
      Helaas doet lang niet iedereen zo en af en toe snap ik ook niet wat voor keuzes sommige gemeentes maken: ik liep laatst in het Drents Friesche Wold op de hondenroute, maar die gaat voor een groot deel gelijk op met de ATB-route… da’s toch vragen om problemen?!

      Ik merk overigens dat veel mensen niet ‘lid’ willen worden van de hondenvereniging, omdat ze het domweg niet eens zijn met de opruimplicht die de vereniging stelt. Zelf ben ik hier voorstander van en heb er ook geen moeite mee om dat te doen. Vraag me zelf af en toe wel het nut af, als ik uit een bos struiken een hondendrol moet zien op te pakken… daar komt werkelijk niemand en heeft ook niemand er last van.
      Ik probeer die mensen dan ook uit te leggen, dat het eigenlijk een soort van ‘ruilmiddel’ is… als wij dat doen, dan kunnen er misschien op andere plekken meer uitrenmogelijkheden gemaakt worden…

      Anyway, verbeter de wereld en begin bij jezelf denk ik dan altijd maar… ik doe mijn best om mensen niet tot last te zijn. Mijn kinderen en hond mogen anderen geen overlast geven, zo simpel is het, daar ben IK verantwoordelijk voor.

  4. korrie
    10 oktober 2011 om 19:06

    Zijn jullie ook te volgen op twitter, bijvoorbeeld als er nieuws is dat we dan een tweet krijgen?

  5. jan
    8 oktober 2011 om 07:05

    Een zeer goed initiatief deze site en beweging.
    Inderdaad leg maar eens de link met opruimplicht hondenpoep,maar dan ook laten gelden voor opruimen “alle”afval en ook handhaving daar van.
    Zie maar eens wat onze lieve studentjes voor puinhoop maken van ons mooie Noorderplantsoen,daar is al elke morgen een schoonmaakploeg bezig om het de dames en heren zo aangenaam mogelijk te maken de aankomende dag.En wat dachten we van de fietsentroep die deze mensen in onze stad veroorzaken,nog maar niet te spreken over alle andere overlast.
    Maar ja meten met 2 maten kan men goed hier.
    DUS: SUCCES,

    • sijbring
      8 oktober 2011 om 09:34

      Het zwerfvuil in het plantsoen is voor heel veel hondenbezitters zelfs een groot probleem. Honden hebben nou eenmaal de neiging voedsel te eten als het rond ligt. Met regelmaat speuren ze de meest vieze troep op, alwaar de hondenbezitter constant alert op moet zijn. Honden kunnen er behoorlijk ziek van worden. Vooral ook van de ontlasting van mensen, die je er regelmatig tegen komt in het plantsoen.

      Het plantsoen is bij uitstek een plek waar het laten liggen van vuilnis, met mooi weer, standaard gebeurd. Ik heb er nog nooit iemand voor beboet zien geraken. Ik heb er ook nog nooit iemand voor gewaarschuwd zien worden of aangesproken erop. En ik heb er nog nooit iemand over horen parten dat het daadwerkelijk zo was. Wat allemaal niet wil zeggen dat het niet gebeurd. Maar ik vraag het me wel af. Er lopen wel stadswachten en er rijdt wel politie rond.

      De gemeente heeft nieuwe rood wit lint opgehangen in het plantsoen aan de lijnen tussen de paaltjes, super! Ook al is er helaas al weer veel van verdwenen.

  6. Rich Lee
    4 oktober 2011 om 12:52

    Deze initiatief moet beter communiceert… ik denk heel veel hondenbezitters kennen deze pagina niet…

  7. Ruth Post
    3 oktober 2011 om 21:19

    Mooie nieuwe naam. Goed beleidsstuk. Ik vind dat een overheid respect moet hebben voor zijn burgers anders verliest deze zelf het respect. Poep opruimen vindt iedereen o.k., maar je gaat niet voor zitten schrijven hoe dat moet en mensen controleren op zakjes, dat is niet respectvol. Met kleuters zou het nog net kunnen.
    Ruth

  8. sijbring
    1 oktober 2011 om 12:59

    stel je woont praktisch aan het Martinikerkhof en loopt elke dag met je hondje de stad in voor al je boodschapjes etc. Nu is het verboden voor honden op het Martinikerkhof. Je buren weten dat je je hond altijd vast hebt, alle rommel op ruimt en alleen maar over het hof gaat, omdat je anders altijd helemaal om moet lopen voor al je boodschapjes en vinden dat allemaal prima! Dan komt de milieu politie en ziet je lopen, je krijgt een boete van 100 Euro.

    Sorry, maar dat gaat toch echt helemaal nergens meer over!!!

    • ovj
      6 oktober 2011 om 21:08

      U zegt het zelf al, het is verboden om daar met een hond te komen. U bent zoals u zegt geen bewoner van het Martinikerkhof en komt waarschijnlijk niet in aanmerking voor een ontheffing om u zich daar met een hond te begeven. Het verbod geldt ook voor de Herestraat en de Zwanestraat en dat al ruim 15 jaar. Overigens worden andere overtreders zoals de zwerfvuilveroorzakers (schooljeugd en junks) ook beboet door de Politie en de BOA’s van de Milieudienst zoals ik zelf heb kunnen waarnemen.

      • sijbring
        8 oktober 2011 om 09:23

        Een ontheffing ervoor aanvragen is mij onbekend. Hartelijk dank voor de tip.

  9. sijbring
    1 oktober 2011 om 12:56

    Wonende in het stadscentrum, wilde ik me verdiepen in de wijken rondom het centrum, om te zien waar ik met onze hond mag lopen. Ik werd helemaal gek van al die kleine kaartje op de site van de gemeente. Ik ken niet alle wijknamen en kon de deelkaartjes ook helemaal niet terugvinden in Groningen. Ik ben geboren en getogen hier, maar het is een puzzel! Ik heb de gemeente gebeld. Kreeg even later bij de post een grote ( hele grote) kaart van Groningen met alle wijken. Wat echt heel goed bedoeld is. Maar nu moet ik alle kaartjes van de site printen en zelf uitzoeken waar die kaartjes in de kaart van Groningen passen. Zo ontzettend omslachtig, als je gewoon alleen maar je hond wilt gaan uitlaten… Ik vind het gedoe. Het zou fijn zijn als dat gemakkelijker vindbaar kon zijn voor de gebruiker.

    Verder zijn er momenteel paaltjes in de grond geslagen in het Noorderplantsoen, met draden ertussen gespannen. Onze jonge hond, neemt in zijn enthousiasme ineens een sprint en rent regelrecht in die lijn. Daar was ik niet op bedacht, gelukkig kwam hij met de schrik vrij, maar voor hond en trouwens ook kleine kinderen, zijn de rood wit gestreepte plastic bandjes, die er aan geknoopt zijn niet afdoende. Zeker met dit mooie weer is het daar nog druk bezocht. Ik begrijp dat het gras daar de kans moet krijgen om te herstellen, maar wellicht is er een andere oplossing voor de ijzerdraden, wat minder link is. Ik belde de gemeente er over…

  10. 27 september 2011 om 10:16

    als ik julie was zou ik ook een facebook account maken daarmee kunnen jullie nog meer mensen mee berijken. grietjes!

  11. P. Silvius
    24 september 2011 om 07:59

    Prachtig verzorgde site, goed initiatief, petje af.

    Hier in Amersfoort voert de gemeente een soort ontmoedigingsbeleid. Mensen die het beleid bepalen weten niets van honden of doen alsof. Hondenpoep, ergenis nummer 1, scoort gemakkelijk bij de kiezer.

    Voor een nieuw zwembad, dat eigenlijk alleen maar nodig is omdat Amersfoort zo nodig mee wil tellen in de zwemcompetitie worden vele miljoenen uitgetrokken terwijl juist het houden van een hond is de ultieme sport is voor mensen die anders nauwelijks aan beweging toe komen. Volgens mij zijn er heel wat meer hondenbezitters dan wedstrijdzwemmers maar daar valt niets van te merken.

    Hondenbezitters worden vooral geconfronteerd met beperkingen en voorschriften in plaats van met voorzieningen. Je realiseert je hoe heftig dat is als je een hond hebt. De meeste hondenbelasting gaat op aan maatregelen die direct indruisen tegen het belang van de betaler. Daarom zijn veel hondeneigenaren zo dwars.

    Helaas weet ik niets van websites en zo. Eigenlijk zou ik ook zoiets moeten beginnen. Hondenvrienden bijt van u af. Grrrrr!

  12. v.Woerkom
    14 september 2011 om 07:43

    Ik vond het mooi dat de gemeente het beleid nog weer zou bekijken, maar zoals verwacht blijft het huidige beleid gehandhaaft, vind dit erg jammer. Ik heb honden die gewend zijn om van jongs af aan los heen en terug naar bijv. de singels te gaan , het argument dat er auto aan beide zijden rijden is geen probleem voor hun, dat hebben ze van jongs af aan geleerd . Zijn stads honden. En ik neem aan dat je als verantwoorde honden eigenaar je honden alleen los laat als ze goed luisteren.
    En ik baal des te meet, betaal hondenbelasting, en groningen is erg duur hiermee, en met dat geld wordt in iedergeval geen moer gedaan voor de honden en hun eigenaren, vind dit ronduit niet normaal.

  13. gerda
    9 september 2011 om 07:13

    Ik zou graag willen weten waarom mijn reactie die ik 5 sept geplaatst heb niet te zien is.
    Het motiveert niet om nog eens een reactie plaatsen.
    Jammer.

    • 11 september 2011 om 11:11

      Hallo Gerda,
      Hartelijk bedankt voor je feedback.
      Eenmaal per week worden reacties na goedkeuring geplaatst.
      Met vriendelijke groet,
      De webbeheerder.

      • gerda
        15 september 2011 om 07:36

        gerda :
        Ik zou graag willen weten waarom mijn reactie die ik 5 sept geplaatst heb niet te zien is.
        Het motiveert niet om nog eens een reactie plaatsen.
        Jammer.

        Bedankt voor uw uitleg .

        Ik blijf lid hoor1
        Vriendelijke groeten
        Gerda.

  14. Dave
    5 september 2011 om 16:49

    Slappe hap dat hondenbeleid.
    Waarom geen eenduidig beleid voor het opruimen. Altijd opruimen! Actie voor de gemeente is dan wel om het gras kort te houden en prullebakken plaatsen ipv weghalen. Oh jee dat kost natuurlijk geld en het beleidt is er natuurlijk op gericht om geld binnen te halen.
    Honden aan de lijn, in de binnenstad [binnen de diepenring] mee eens maar waarom ook in de buitenwijken en zelfs langs het reitdiep tot aan Zernike en zo zijn er wel meer gebieden op te noemen. Laat de hondenbezitter die zijn/haar hond onder apel heeft staan gewoon de hond los laten lopen. Voor de hond is dat ook veel beter die kan nl het sociale gedrag vertonen. Straf de mensen die hun hond niet onder apel hebben staan.
    Als ik in het verboden gebied woon en ik heb een hond moet ik die dan laten inslapen, wegdoen of moet ik verhuizen?
    Al met al vind ik het erg jammer dat het onduidelijk is en om deze onduidelijkheid te creeren zal weer veel geld zijn gemoeit. Zonde van het geld!

  15. Barbara
    28 augustus 2011 om 06:40

    De veldjes die nu zijn aangewezen als uitrenplekken slaan nergens op, veel te klein. Honden moeten lekker kunnen rennen en snuffelen. Daarom rijd ik nu elke dag naar het bos om mijn lieve lobbes daar maar uit te laten. Omdat er in de stad onvoldoende ruimte is. Maar in de meeste bossen mogen honden ook al niet meer los. We zijn nergens meer welkom! Waar kunnen we nog heen met onze honden???

    • ovj
      6 oktober 2011 om 21:12

      Buiten de bebouwde kom mag uw hond onaangelijnd lopen. Wees creatief.

  16. Ludy en Maria
    25 augustus 2011 om 18:49

    tuurlijk worden wij (honden Sophie, Sammie, baasje Maria en Ludy) lid.
    De hondenpoep opruimen is de normaalste zaak van de wereld, ook bij ons in Frankrijk.
    Hier hangt bij ieder park in de stad of dorp, een soort “poepzakautomaat” waar men GRATIS een zakje uitpakt en zo de rommel achter haar of hem opruimt. Om de 10 meter kom je dan ook een prullenbak tegen. je ziet hier dan ook weinig drollen liggen. Iedereen blij. en euhhh van hondenbelasting is geen sprake.
    Als ik de mijn buren hier vertel over het hondenbeleid in Groningen liggen ze te gieren van het lachen.
    Maar goed, binnenkort zijn wij weer in het Noorderplantsoen, met riem en plasticzakjes en dan maar uitrennen om 10m2, wat een lol ………

  17. H. van Dijken
    11 augustus 2011 om 14:23

    Ik ben het er helemaal mee eens, goed initiatief! Gelukkig zijn mijn honden het grootste gedeelte van de tijd niet in Groningen. Opruimen van ontlasting op plekken waar iedereen er in kan stappen, lijkt mij normaal.

  18. Ypie
    1 augustus 2011 om 08:56

    Goed idee, heb me aangemeld! Hondenpoep in de bosjes laat ik meestal maar verder ruim ik het altijd op, zeker in de buurt van scholen e.d.. Helaas zijn er nog steeds genoeg mensen die het prima vinden dat hun hond grote hopen nabij een schoolplein achterlaat… 😦 Kleine moeite dit mee te nemen, vuilnisbakken zijn er over het algemeen genoeg te vinden!

  19. C.van Veen
    28 juli 2011 om 10:28

    Sorry!!! Henk…. ik vind dat mensen met een handicap sowieso van deze verplichtingen ontslagen moeten worden. Indien zij in staat zijn om op één of andere manier toch bij te dragen aan poepvrije stoepen(!) dan is dat mooi meegenomen.
    Ik stel voor dat de recreanten in de parken ook ‘ns goed op hun vingers getikt moeten worden wegens het achterlaten van massa’s zwerfvuil, in de vorm van plastic en blikjes, spullen die niet zomaar weer door de natuur opgenomen worden.
    Waaraan danken wij een stinzenplantje in het N.Plantsoen?
    Precies: hondjes!
    De gemeente moet bezuinigen, er komt dus ook steeds minder plaats voor de mensen van de sociale werkplaats (die, om voor mij volkomen onduidelijke reden, nu Iederz gaat heten )-
    een geldverspilling waar ik met m’n verstand niet bij kan. Gaan we (wij Groningers) ons ineens schamen- althans het gemeentebestuur- en plakken we er maar een ander etiket op? Hetgeen weer ik-weet-niet-hoeveel geld kost?
    Wie ’t weet mag ’t zeggen….zeggen ze altijd…..toch?

  20. C.van Veen
    28 juli 2011 om 10:00

    Je kunt je hond trainen z’n eigen drol aan te wijzen. Meestal heb je wel door dat hij/zij moet kakken, hou ’t een beetje in de gaten.
    Soms ligt de drol tussen die van andere honden: kwestie van kijken…Glanzend: net gelegd!
    ( in de winter iets makkelijker, want dan ‘dampt’-ie nog!)

  21. richard
    20 juli 2011 om 07:24

    Het is van de belachelijke dat wij hondenbezitter alles maar pikken. Het word tijd om actie te voeren. De gemeente bepaald wat wel mag en niet mag. Ok, maar schaf de hondenbelasting dan ook af. Honden hebben net als hun baasje ruimte nodig. Honden poepen van nature altijd in de bosjes. Volgens mij zijn op het gemeentehuis zich weer eens an het vervelen en bedenken ze weer eens iets wat in hun voordeel is. Weg met de hondenbelasting, of overal afvalbakken met schepjes plaatsen. Daar betalen wij toch voor.
    Ik ben erg boos omdat er weinig actie is door de hondenbezitters.

  22. j.h. feil
    16 juli 2011 om 18:58

    een goede aktie goede aandachtspunten

  23. av
    15 juli 2011 om 09:10

    heb al eens een stukje geschreven hier maar niet terug gezien hoe kan dit
    Of spreek ik te veel tegen het hondenbeleid van de gemeente.

    • 15 juli 2011 om 16:44

      Hallo av,
      Bedankt voor je reactie. Op dit weblog worden berichten eens in de paar dagen geplaatst na goedkeuring van de webmaster. Jouw bericht is goedgekeurd en is dus geplaatst. Je reactie staat echter op de pagina “Meld je aan als lid!”
      Vr.gr. de Webmaster.

  24. Kees
    13 juli 2011 om 17:06

    Deze vereniging is een prima idee!
    Op veel plaatsen in de uitlaatzone’s (Aquamarijnstraat) ligt zoveel hondepoep dat ik vaak
    met vuile schoenen thuiskom wanneer ik daar mijn hond uitlaat.
    Ik laat hem (noodgedwongen) los, waarna hij diep in de bosjes zijn behoefte doet.
    Het moet daar dus een uitrengebied worden.
    Je loopt er met een loslopende hond niemand in de weg.

  25. Christa
    12 juli 2011 om 07:48

    Mooi initiatief waar ik graag aan meedoe.
    Naast de gebieden in de stad wil ik graag ook aandacht voor gebieden buiten de stad.
    Ik loop elke dag met mijn honden buiten de stad zoals Zernike en van Starckenborghkanaal.
    En zelfs daat word los lopen voor honden ingewikkeld gemaakt omdat sommige gebieden ineens z.g.n. als ecologisch gebied is gebombardeerd.
    Het is het enige gebied waar mijn honden nog veilig los kunnen lopen en er naar mijn idee niemand last van heeft.

  26. JALIZA
    12 juli 2011 om 07:29

    Een zeer goed initiatief! Natuurlijk melden wij ons graag aan als lid.

    JALIZA

  27. Mariet
    11 juli 2011 om 16:08

    ik ben het ook zat . gebetuttel . Mensen hebben vast zelf geen hond. Ik wil me graag bij jullie aansluiten. vriendelijke groet uit Ooserhoogebrug [ met 1 losloop gebied] mariet

  28. Dick en Geke Meijer
    11 juli 2011 om 13:14

    Goede actie, wij doen mee. Wij gaan overigens altijd naar een park (dus niet naar een uitloopveld) waar onze hond altijd netjes diep in de bosjes haar behoefte doet en waar verder niemand komt. Wij hebben besloten daar beslist geen poep op te ruimen en een ieder billijkt dat ook. We hebben dit ook aan de gemeente laten weten. Dus “overal” opruimen dient wel dit soort uitzonderingen te kennen. Waarvan akte.

  29. van dijk
    10 juli 2011 om 05:29

    mooi zo eindelijk tegengas aan die fijne gemeente van ons,
    makkelijker hondebezitters te pakken te nemen
    dan een fatsoenlijke belijd op te zetten, niet wij zijn de boeven,
    nee dat zijn onze mensen van het forem en de tram ,dit is veel belangrijker dan de hondebezitter

  30. karin
    9 juli 2011 om 17:46

    tja tis allemaal leuk bedacht (door een honden hater zeker) ook zo duidelijk! nee dus. bordjes waar de opruimplicht niet geldt op een plek waar de hond wel los mag, aldus dat stond met straat naam in de krant. je word ook gewoon in de gaten gehouden. nee wat anders lekker een ontspannende wandeling was is dat niet meer .

  31. hidde
    9 juli 2011 om 14:41

    Ik heb een Berner Sennen 9 jaar oud, die loopt alleen maar wanneer ik ook loop.
    Ik moet dus steeds het uitrengebied op en neer lopen om de hond haar beweging te geven.
    woon in paddepoel langs het Reitdiep, een mooi ecologisch gebied, daar laat men de natuur haar gang gaan,
    maar de honden mogen er niet los lopen, onbegrijpelijk, honden zijn ook een deel van de natuur.
    En in het hogegras wat niet gemaaid wordt heeft niemand last van hondepoep, het is zelfs goed voor de natuur.
    Voor losloopgebieden moet ik naar Vinkhuizen of Selwerd

    • Henk Straatman
      12 juli 2011 om 14:46

      Hallo Hidde, kom gezellig in park selwerd, nu het nog kan.
      Nu is het er nog gezellig, de meesten zijn daar dagelijks,
      zo rond 14.30 uur, en 19.00 uur.

      Wie weet wat er gebeurt wanneer het park is omgebouwd.

      Groeten,

      Henk

  32. Dajo
    9 juli 2011 om 10:24

    De baas van Bearded Collie Pingus is ook lid geworden en Pingus staat daar helemaal achter.

  33. Henk Straatman
    9 juli 2011 om 08:42

    Poep opruimen in een uitrengebied ? Hoe moet ik op 100m afstand het poepje van mijn Hond
    terugvinden. Ik ben al gehandicapt, kan dus niet achter mijn Hond aanrennen.
    Er zijn überhaupt geen mensen die zo snel kunnen lopen als een Hond.
    Overigens…. kan ik niet eens fatsoenlijk bukken om het poepje op te ruimen.
    Of moeten we dadelijk ook het plasje opdweilen ?

    Zolang dat niet is opgelost, zou mijn lidmaatschap tegen ons worden gebruikt.
    Groeten,

    Henk

  34. j laan
    8 juli 2011 om 14:11

    Ruim ook vaak de poep op maar zou niet weten waar ik dit moet deponeren,ik kan in de wijk oosterpoort weinig afvalbakken vinden.

    • N.G.
      8 juli 2011 om 18:17

      Ja, ik ken dat. Prullenbakken worden hier in Selwerd vernield door hangjeugd en daarom dus niet vervangen. Maar o wee… als je hond per ongeluk zijn behoefte doet in de bosjes, dan kun je een vette bekeuring krijgen…. maar een keertje extra langskomen om te kijken of ze de hangjeugd kunnen pakken bij het vernielen… Nee, als hondenbezitter ben je ronduit een crimineel.

  35. Klara
    7 juli 2011 om 21:09

    Ik wil graag lid worden maar wil wel graag weten wie er namens mij spreekt. En heb ik zelf nog inspraak?
    Wie zitten er in het bestuur?

  36. Hoekstra
    7 juli 2011 om 16:18

    De baasjes van Robbie en Jippie zijn ook lid geworden Woefwoef

  37. N.G. Hamelink
    7 juli 2011 om 15:40

    Prima initiatief!

  38. J.Y. Leusink
    7 juli 2011 om 14:35

    Fantastisch!!!!! En zeer noodzakelijk dat dit starre beleid wordt aangepast. Hondenbezitters die altijd poep ruimen (ook waar gepoept mag worden, bah) en hondenbezitters die hun hond onder appel hebben, zijn nu de klos. Ik ben er zo een, kreeg al een boete ’s morgens vroeg om 7.30 uur bij het Noorderstation terwijl mijn hond keurig naast de fiets meerende.

    Op welke groep hondenbezitters is het beleid eigenlijk gericht? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat het zich tegen de ‘ideale’ (:-) baas keert?

  39. 7 juli 2011 om 14:07

    Mooi initiatief, waarbij meer verantwoording wordt gelegd bij betreffende partijen en welke niet uitgaat van het ‘probleem’ maar het welzijn van mens en dier voorop.
    En leve meer ‘deponeerpunten’ 😉

  40. Fietje Lijnema
    7 juli 2011 om 13:29

    Geweldig, er zijn n.l. veel meer opties als dat er ons worden geboden.
    Heb zelf een blinde hond (door suikerziekte) en die moet nu verplicht aangelijnd.
    Van de 3 functies (horen, zien en ruiken) hoeft ze nu maar 1 functie te onderhouden. Heeeeeeeeeel spijtig, en logisch, opruimen doen we zowieso al.
    Heel veel succes!!

    • Debbie
      23 juli 2011 om 16:31

      Ik heb ook een blind kippie en die loopt mooi nog regelmatig los, kan hem dat echt niet ontnemen. Bovendien loopt hij op kousevoetjes en in slakketempo met mij kirrend ervoor, dus ik kan me niet voorstellen dat ik daar ooit een boete voor ga krijgen.

  41. 7 juli 2011 om 09:23

    Super!! Ik ben lid!!
    Fantastisch dat jullie nu als vertegenwoordiger voor alle hondenliefhebbers optreden!

  42. Wynanda
    7 juli 2011 om 08:01

    Ziet er goed uit, deze site!
    Veel succes, ik hoop op veel leden!

    Wynanda

  43. marianne zant
    6 juli 2011 om 23:52

    heel mooi, ik word ook lid

  44. Fenna Koops
    6 juli 2011 om 19:03

    Lid geworden en hoop voor jullie dat er nog velen volgen.

  45. Bert Jobing
    6 juli 2011 om 17:23

    Ook ik ben lid geworden, hoop dat veleeeeee mensen dat voorbeeld zullen volgen, ook wij hebben rechr van spreken, geef ons die dan ook.

  46. theo buissink
    6 juli 2011 om 16:21

    ik sluit me graag aan.
    ik had de gemeente zelf ook al aangeschreven over al die poep.
    Ook ik vind dat alle poep opgeruimd dient te worden.
    soms wel en soms niet, dat werkt niet.
    Gewoon zoals in het buitenland: alle poep opruimen.
    Dat is namelijk de grote ergernis van anderen.
    En natuurlijk veel meer uitren plekken en alleen beboeten bij overlast.
    Goed zo.

    • Henk Straatman
      9 juli 2011 om 08:49

      Als je die poep wilt opruimen, hoe vind je dat hoopje terug dan ?
      Heb je adelaarsogen ? Zodat je een hoopje poep op 100m afstand tussen het gras kunt zien liggen ?

      • Amber
        26 juli 2011 om 09:41

        Om de hoop van mijn hond op te ruimen moet ik vaak op handjes en knietjes door de bosje kruipen.. Helaas voor de gemeente ben ik niet zo fanatiek

  47. Willy Bossen
    6 juli 2011 om 12:13

    Prima initiatief. Ik ben lid geworden.

  48. Liede van der Wei
    6 juli 2011 om 06:28

    Ook ik ben lid geworden en heb het ook getweed.

  49. Kor de Vries
    5 juli 2011 om 20:14

    Heel mooi, ik ben ook meteen lid geworden!

  50. Wil Driessen
    5 juli 2011 om 08:12

    Mooi gedaan, ik ben lid!

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s